Social media nie dla każdej branży? O tym jak sprzedajemy koparki i nie tylko.

16/08/2022

HOT or NOT?

Są biznesy, które sprzedają się same... Są biznesy, których branże są komunikacyjnie i wizualnie nośne, biznesy wręcz aspiracyjne, które aż wypada lubić i śledzić... Są też biznesy (o ile nie większość), których produkt nie jest pozornie super sexi, adresowany jest do bardzo specyficznej grupy docelowej i media społecznościowe nie byłyby Waszym pierwszym wyborem... Tego rodzaju produktem są np. koparki lub materiały budowlane. Prowadzone kampanie w sieci Google, mimo generowania wyświetleń i kliknięć niezbyt satysfakcjonująco przekładały się na wyniki sprzedażowe.

Do portali społecznościowych Klienci podchodzili dosyć ostrożnie, żeby nie powiedzieć z niechęcią. Wynikało to z braku wiary w ten kanał bo przecież sami próbowali już ustawiać kampanie, nie dało się znaleźć osoby szukającej właśnie koparki lub worka cementu i ich starania spełzły na niczym, trwoniąc przy tym zadany budżet rekowmoy.

Nie trzymając już dłużej niepewności - prowadzimy dla nich w trybie ciągłym kampanie reklamowe, które dowożą nie tylko leady sprzedażowe ale i generują sprzedaż. 

😈Czemu nie udawało się wcześniej?

👉 Systemy reklamowe wiodących portali choć pozornie intuicyjne, kryją w sobie wiele pułapek. Najczęściej "cywile" legną już na etapie ustawiania celu reklamowego. Na czym nam najbardziej zależy? Na zasięgu? Ok. Ale chcemy aby finalnie weszli na naszą stronę? Ok. I chcemy aby z największym prawdopodobieństwem zostawili leada. Ok ale... To wszystko inne cele reklamowe i inna specyfika reklamy.

👉 Załóżmy, że jednak się udało, przechodzimy do zdefiniowania grupy docelowej. Zapewne znacie obszar na jakim działacie, jaka jest typowa demografia Klienta ale jak odkryć tego, który chce kupić koparkę lub materiał budowlany? Czy on tego szuka np. na Facebooku? W socia mediach sztuką jest zrozumienie zachowań konsumenckich i umiejętne ich wykorzystanie w celu opracowania modelu postępowania danego klienta, którego szukamy nawet jak system reklamowy nam tego nie możliwia.

👉 Mamy cel i target? A co z kreacją? I tutaj już hulaj dusza, piekła nie ma bo jak nie posiadacie kompetencji i przede wszystkim doświadczenia w tworzeniu efektywnych kreacji tylko chcecie zaufać swojemu "zmysłowi estetycznemu" to liczba błędów do popełnienia co utrudni Wam osiągnięcie celu jest nieskończon

💪Podsumowując: Nie męczcie się, zaufajcie profesjonalistom. Do usłyszenia.

ps. Nie mówcie, że nie ostrzegaliśmy