Okres, w którym mali muszą mieć się na baczności – Black Friday, Cyber Monday, Christmas

23/11/2022

Koniec roku nie jest łatwy dla reklamodawców, a tym bardziej dla małych reklamodawców dlatego "mali" powinni tym bardziej podjąć strategiczne decyzje:

  • czy godzą się na wyższe wydatki reklamowe i liczą na lukratywne wynagrodzenie w postaci żniw sprzedażowych
  • czy może ich skala działania czy też marża wymaga schowania dumy do kieszeni i schowania się na jakiś czas, aby wykorzystać budżet w bardziej fortunnym okresie.

 

Gdzie tkwi pułapka? BLACK FRIDAY, BLACK WEEK, CYBER MONDAY, ŚWIĘTA... - to hasła, które kuszą wpisaniem oferty swojej firmy w ogólnoświatowe żniwa handlowców ale w większości przypadków, poza szumnym projektem graficznym z działu marketingu, szum omija firmowe konto bankowe.

Okazje te wiążą się niestety z ponadprzeciętną intensyfikacją aktywnością graczy małych, średnich i.... gigantów. Dysponując ograniczonym budżetem, w wielu wiodących systemach reklamowych bazujących na systemach aukcyjnych, skuteczność naszych kampanii jak nie zostanie zniwelowana do zera to zostanie poważnie ranna. Stąd potrzeba ciągłej i wnikliwej analityki, czy jeszcze nam się ta gra opłaca, czy już wydajemy dla samego wydawania bez żadnej konwersji na sprzedaż, leady, aktywność (wstaw tu swój dowolny cel jaki stawiasz przed kampanią😎).

Kto się obroni? Branże i biznesy niszowe, nie mające dużej konkurencji w swojej dziedzinie, adresujące swoją ofertę do bardzo specyficznych i wąskich grup docelowych, cieszące się lojalną i zaangażowaną grupą klientów. Cała reszta (gromiąca większość i prawdopodobnie Ty też) zostanie wrzucona do oceanu pełnego rekinów.

 

Czy i jak sprzedawać w black friday, black week czy okresie świątecznym? Jakie kampanie będą najbardziej skuteczne? Nasi Klienci wiedzą, a Ty? Do usłyszenia 😈📲