LEADY – zarządzanie sprzedażą (najczęstsze błędy)

06/09/2022

Komunikację, kampanie i samo dostarczanie leadów zostawiacie nam, ale niestety nie wszystko zrobimy za Was. Kiedy leady wpływają do osób odpowiedzialnych za ich obrabianie zaczyna się walka o konwersję z kontaktu na sprzedaż. Pomijając fakt, iż potencjalny Klient, z którym się kontaktujemy może być na różnych etapach procesu decyzyjnego to jest szereg rzeczy, o które możemy zadbać we własnym zakresie, aby konwersja była bardziej satysfakcjonująca.

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY POPEŁNIANE PRZEZ PRACOWNIKÓW PRACUJĄCYCH NA LEADACH SPRZEDAŻOWYCH:
1. E-mail zamiast telefonu (tak naprawdę zdarzają się ancymony, które nie podejmują próby kontaktu bezpośredniego!!!). Nie mamy nawet pewności czy e-mail dotarł i czy został odczytany.

2. Brak kontaktu (i znowu szok!) - jeżeli Klient nie odbiera lead zostaje pozostawiony na śmierć!
- po pierwsze prowadzimy ewidencję statusu leada!
- po drugie jeżeli Klient nie odbiera to zapisujemy czas kontaktu oraz termin kolejnej próby.
- po trzecie gdy kolejne 2 próby nie przyniosły rezultatu: a/ wysyłamy sms z informacją kto i w jakiej sprawie się kontaktował z prośbą o kontakt zwrotny. b/ wysyłamy e-mail z informacją o możliwej współpracy.
- ustalenie daty follow up aktywnego i skontaktowanego leada
- oznaczanie leadów realnie martwych

3. Nieprzemyślany kontakt mailowy:
- szablonowy nic nie mówiący nagłówek
- brak czytelnie przedstawionych i konkretnych informacji
- brak call to action dla Klienta
- nic nie mówiące nazwy załączników
- zbyt duża ilość, rozmiar załączników

4. Brak schematu nastawionego na finalizację sprzedaży/zamówienia (wpłata, zaliczka, rejestracja, inna konwersja)

Zadbaj o powyższe aby w najbardziej efektywny sposób wykorzystać pozyskane kontakty sprzedażowe! Powodzenia!