Jak dobrać budżet mediowy do kampanii?

02/02/2023

Niezależnie czy planujemy kampanie w mediach społecznościowych (na facebooku lub instagramie) czy też kampanie w systemie Google Ads, BUDŻET MEDIOWY stanowi jedno z ważniejszych kryteriów. Aby Wam to zobrazować opowiemy Wam krótką bajkę o Kliencie #wiemlepiej i #chcetaniej 😈

Typowa sytuacja z rozmów ofertowych:
A/
Klient #wiemlepiej oraz #chcętaniej słyszeli, że bez reklamy w internecie ani rusz ale nadal nie mogą pozbyć się starych przyzwyczajeń, że nie można niczego kupić uprzednio nie znegocjowawszy przynajmniej 10% :).

Reklamini: na test tej kampanii ustawiamy wydatki dzienne na poziomie 30zł.
#wiemlepiej: na początek zacznijmy od 15zł, a później się zobaczy....

Reklamini: Budżet całkowity będzie na poziomie 900 zł w skali miesiąca.
#chcętaniej: Możemy dać na tę aktywność 500 zł.

Efekt?
Niska jakość efektów niezależnie co było naszym celem (click, lead, interakcja, zasięg).

Przyczyna?
👉 budżety jakie proponujemy są wynikiem profesjonalnej estymacji, naszego doświadczenia, znanych nam benchmarków podobnych kampanii lub podobnych grup docelowych, okresu w jakim planujemy kampanie, aktywności reklamowej konkurencji.
👉 budżet decyduje nie tylko o skali kampanii ale i jej jakości, zbyt niski budżet to najniższa jakość grupy docelowej, mały udział w wyświetleniach reklamy, niewystarczająca częstotliwość kontaktu z reklamą.
👉 im mniejszy budżet tym wyższa wrażliwość cenowa reklamy (często w systemie 0-1).
Przykład:
Budżet 25 zł - mała lub zerowa ilość leadów, a same leady niskiej, bezwartościowej jakości
Budżet 45 zł - powtarzalna i regularna ilość generowanych leadów, znacząca poprawa jakości pozyskiwanych kontaktów
Wniosek: Zmiana budżetu nie wpłynęła tylko na zwiększenie lub pojawienie się jakościowych kontaktów ale przełożyła się bezpośrednio na możliwość dotarcia do lepszej jakości grupy docelowej i pozyskała bardziej wartościowe kontakty możliwe do wykorzystania w procesie sprzedażowym.

Odwołując się do naszego tekstu o Black Friday czy Cyber Monday trzeba też wiedzieć kiedy zejść ze sceny niepokonanym i kiedy nasz budżet karze nam zrobić sobie małą przerwę, aby wrócić w momencie kiedy wydamy go bardziej efektywnie.

Podsumowując nie jesteśmy agentami Google i Meta. Zależy nam aby Wasze pieniądze pracowały maksymalnie efektywnie i wtedy kiedy ma to sens. Doradzimy ile i kiedy warto wydawać, a kiedy warto wycofać się na pozycje.

Do usłyszenia!